tisdag 2 september 2008

Låtsas-Bertil

I brist på spännande inredning och hemmapyssel då jag BARA jobbar just nu kommer här en festlig liten anekdot som utspelades i vårt hem för några månader sedan:


Lille B har en docka som han älskar av hela sitt barnahjärta, den är alltid med honom och den sover alltid med honom. Dockan har aldrig fått något riktigt namn, utan har alltid hetat bara "bebisen". För ett tag sen dristade jag mig till att fråga lille B, när han lekte med Bebisen, vad Bebisen egentligen heter?
B svarade helt iskallt och som om det vore den naturligaste saken i världen: "-LåtsasBertil."


Lite senare så skulle storebror L dra lite djur-fakta för lillebror (han gillar djur), han frågade lille B (som fortfarande lekte med Bebisen. Eller jag menar Låtsas-Bertil) vilket världens snabbaste landlevande djur är? B svarade, lika iskallt som tidigare: " -Mamma".


Skojigt va?
Kram Kerstin

Låtsas-Bertil?

3 kommentarer:

kaos i ett vitt hus sa...

haha, barnen är allt det bästa vi har, även då det kommer till underhållning! jättekul att läsa! skojsigt att vi är nästan precis lika gamla, får väl ta att jag är den gamla.. ;-) kanske vi kan 30-års krisa tillsammans framöver.. :-) kram, ninna.

Mamma Anka sa...

:) Så sött!
Min dotter (som nu är 12,snart 13) har en tyg hund som hon kallar för Bertil, bara för att han är rutig och gammal. :)

'Vita Gåvor' är en swap/presentbytesgrupp.
Vi är 50 stycken inredningsälskande tjejer runt om i Norden som har i uppdrag att 4 gånger per år köpa en gåva som skall gå i vitt/ljust och i säsongens tema till en hemlig vän.

Lite krångligt att förklara såhär på morgonkvisten, men om du går in i min blogg igen och klickar på det vita paketet längst upp i inlägget så kommer du till swap-sidan. Där finns en myycket bättre förklaring!

Krama Låtsas-Bertil!

Annika

Tidsmästarinnan sa...

Hej Kerstin,
o, vad kul att du var in till mig så jag hittade hit! Vilken härlig blogg du har!

Här kan man köpa den där handkrämen:
http://www.countrystyle.se/products/detail2.asp?iProductID=994

Jag har aldrig provat det märket själv, men jag är också väldigt sugen :-)

Kram på dig och ha en fin dag!
Susanne