måndag 12 januari 2009

Manglad...

...som en urvriden disktrasa. Så känner jag mig ikväll. Att vara i skolan och vara smart och välartikulerad med ett stort ordförråd och aldrig säga f-n. Pust! Det tar på krafterna.

Nu har strumpbyxorna och örhängena åkt av och jag känner mig som mig själv. Helst av allt skulle jag vilja sätta mig vid symaskinen och bara...skapa lite. Men jag tror att sängen ropar allt för högt på mig, och jag får sätta mig där imorgon istället. Men då jäklar! Som är ett annat ord som akademiker på avancerad nivå heller inte säger. Eller?
När jag syr och överhuvudtaget arbetar med händerna så tänker jag otroligt bra. Jag reflekterar på ett otvunget sätt över forskning, vad jag ska skriva, vad jag behöver läsa, jag kommer på bra formuleringar, och överväger olika ställningtaganden i min forskning.
När jag håller på med skolprylar, t.ex. sitter vid datorn och skriver, eller klipper och klistrar intervjumaterial så kommer kreativiteten till att skapa med händerna till mig som ett brev på posten. Fatta vilken flax att kunna kombinera!!

Sov gott!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Raring!
Jag surfade lite planlöst omkring på nätet, och vad stöter jag på... något som jag tror vissa av oss kommer uppskatta mer än andra. Ja, jag vet att jag själv aldrig varit något stort fan, men för din skull tänker jag ändå lämna url:en http://rafaeledholm.blogspot.com/

Jag tänkte att det kanske kunde bli en plats för dig att återvända till när inspirationen tryter, eller läslusten inte riktig infinner sig, sådär som det så ofta blir, mycket nöje!

Kram och sov så gott!

Sara Mårtensson sa...

Hej!

Hoppas du fått en bra start på det nya året! Ha en fin vecka!

Kram Sara

annashusidingtuna sa...

Hej hej kompis!
Ja, ibland kommer kreativiteten när man minst anar det, hoppas att du fått en god natts sömn och är ordentligt utvilad så vi får se fler av dina fina alster.
Kramar Anna

Anonym sa...

Hahahahaha! Tog en stund innan jag förstod vad det stod i rubriken. Jag läste "Månglad" men fick inte ihop det när det forsatte med "som en urvriden disktrasa". Tror det är dags för mig att sussa nu! Så himla kul att läsa det du skriver! Kram Malin

Anonym sa...

ar livet kännts bättre idag Gumman??!

Kramis

Två systrar sa...

Låter som om du har ett hektiskt liv! visst är det skönt att kunna försjunka i ngn form av arbete och det blir avkopplande:-) Snart kommer ni få se vad vi ska göra med dörrarna!!Kram C&M

HWITA DRÖMMAR sa...

Hej! Jätteroligt att hitta till din blogg också! Jag är ny i bloggvärlden, men är redan fast. Jag har så länge jag kan minnas älskat att pyssla, så det kommer bli en hel del pyssliga inlägg i bloggen. Bra rubrik på ditt inlägg, vissa dagar känner man sig precis så "manglad" :) Jag känner igen mig! Kram Maria