måndag 8 december 2008

Tiden går fort...

...när man har roligt, och helgen blir så snabbt måndag!
Måndagar är inte så dumma de heller, då ligger veckan framför en som ett ljuvligt löfte om en nystart (japp, varje måndag - härligt!), tid till pyssel och snickrande och målerier hemma, och tid till att bara vara. Sedan är det strax fredag igen!


Jag har blivit utmanad av Marina, givetvis antar jag utmaningen!
Näpp, tack och lov ingen sån här svår utmaning (Bild).

Detta önskar jag mig av Jultomten:

3 hårda:
  • en Kitchen Aid
  • extraljus till bilen (några väldigt tuffa helst)
  • en guldtacka (..?)
3 mjuka:
  • ett lapptäcke i vitt och ljusrosa
  • en ny rattmuff (gärna med höger och vänster som den förra, utslitna)
  • en laptop i ett mjukt fodral (hehehe, jag är lurig jag!)
3 viktiga:
  • en fortsatt frisk, och framför allt lycklig familj
  • lugn i själen
  • fred på jorden (ja, jag vet att det var vad man önskade sig som liten parvel, men jag önskar fortfarande det)

I min tur så utmanar jag:

Ninna (för att jag tycker så mycket om dig),
Persilja (för att du är så spännande) och
Susanne (för att du är så rolig)!

Nu är det snart middagsdags, må så gott!!

Kram Kerstin

10 kommentarer:

Sara Mårtensson sa...

Hej!
Tack snälla! Du har en jättefin blogg du också :-)
Ta och boka in en skidsemester i vinter vetja.. en vecka i fjällen skulle väl inte vara fel ;-)
Gillar ditt namn på bloggen!
Kram Sara

Anonym sa...

Hahaha! JAG spännande. DEN var bra! :D
Men tack.
Jag antar utmaningen. Den var lite rolig faktiskt!

Anonym sa...

tan tvekan har du en stooooooor poäng med din teori:-D

Dags att sussa här nu... uppstigning kl 06 igen... suck... när ska jag lära mig att komma isäng i tid??!

Natti!!

Anonym sa...

Sov så gott idag!!
kramis

annashusidingtuna sa...

Hej!
Det är första gången som jag besöker dig och jag har läst bla det du skrev den 20 nov.

Jag tror att det är många som känner precis som du i det tysta, att "snart blir jag påkommen som en stor bluff".

Det tror jag har att göra med den kvinnliga ångesten över att man alltid vill vara perfekt och när man då inser att man inte är det så kommer de känslorna (för vad är perfekt och vem är det igentligen?)

Men det är nog de som lyckas bäst som också har den självinsikten.
Du skrev att du är barnsligt förälskad i din man och det tycker jag är superfint!!!!
Tänk om lite fler var det, på det viset är du ett föredömme för oss andra som tjsfsar om vems tur det är att tömma tvättmaskinen....
oj,så lång det blev, förlåt.
Kram Anna

Anonym sa...

Det är med en stor Ära som jag tilldelar dig Nobelpriset 2008 inom ämnet Mammakunskap!

Du är unik!

På bloggen kan Du läsa mer om det ärofyllda priset!

Kramis

Tidsmästarinnan sa...

Hej hej!
Tackar för utmaningen, vilken rolig! Den får jag ju klura lite på såklart!! Vad bra val du hade gjort.

Nu måste jag ju kika lite mer här inne på din fina blogg!

Kram och tack för snälla ord!
Susanne

Anonym sa...

Tack för det :-)

Utan tvekan är det så att vi har underbara män bakom oss, nästa gång för det bli en ett pris till de :-D

Kramis

Anonym sa...

Får du sova så gott!! Har ännu inte hittat sängen... var tvungen att beklaga mig i ännu ett inlägg för naten först ;-)

Vad har du för ämne du valt att fördjupa dig inom??!

Men NU ska jag sova... !!

Natti!!

Beas sa...

Tack du goa, goa, goa...för den helt befriande kommentar inne hos mig.

Jag var lite känslig igår och fick två stycken kommentarer, som egentligen inte var kritik, men som ändå kändes lite så. Bloggen är mig så kär och så viktig, så jag blev lite överbeskyddande över den.

Och så kommer du och skriver så rara saker så jag helt landar på jorden igen. :-)

Nu har jag suttit och läst här på din blogg på morgonen medan övrig familj sovit trots att jag egentligen inte har TID att sitta här nu...en mindre mastodontsvara.

Jag måste bara skriva en kommentar utifrån ditt inlägg "Skolarbete".
Jag känner mig så HELA tiden...och det är lite det jag menar med att jag känner mig "barnslik". När ska man bli "ertappad" liksom? Du beskrev det så underbart att jag har lust att printa ut det och sätta på insidan av min almanacka och sitta och småläsa det då och då under mina snusförnuftiga eftermiddagskonferenser. :_D

Dags att äta frukost och åka iväg till dagis och jobb. Ha en ljuvlig, fantastisk onsdag. Snart är det fredag! :-D

Kram Bea