onsdag 26 juli 2017

Kritik

När jag först skickade in mitt manus till förlaget hade jag aldrig kunnat drömma om hur många gånger till jag skulle läsa igenom det och ändra. Än mindre, hur många andra som skulle läsa det med de allra mest kritiska ögon. Sådana folk som jobbar med sånt här, som kan sin sak. Och sådana som faktiskt hängde med på svenskalektionerna i skolan. Som skulle ifrågasätta det jag skrivit, formuleringar och ordval.

Kerstin Lundgrens foto.

Och de har jäklarimig gjort ett fantastiskt jobb med sina ändlösa ändringsförslag som jag med oförtruten och ilsken entusiasm förkastat innan jag i ögonblick av plötslig självinsikt fattat att de varit bra och gjort dem till mina egna.

Så, mm, det har varit bra folk, de där. Och jag har varit arg på dem från början till slut.

Inga kommentarer: