tisdag 21 april 2009

Vem sover bäst inatt?

Nu blir inget någonsin mer detsamma.
Jag blir aldrig mer syster Ingen på sjukhuset. Enligt farbror politikern sover inte doktorn särskilt gott i sin säng inatt. Fast att han sover hemma. Med betalt. För enligt politikern borde han sova på sjukhuset, så är det avsett. Och idag har doktorn ringt till politikern 5 gånger för att skälla, sa hade inte doktorn tolkat beställningen?

Fast att doktorn aldrig ens har sett mig, vi har bara talats vid i telefon, är det mig han kommer komma ihåg jämt. Skvallerbyttan.

Trots detta har jag fått fina, stödjande, glada och roliga kommentarer, tillrop och klappar på axeln. Det värmer otroligt mycket och jag är lika glad för dem alla. Finaste, finaste A, ni vet, som har det godaste hjärta världen har sett och som är snällast på sjukhuset, skriver till mig:

"Kom att tänka på likheten med kejsarens nya kläder......
Du Kerstin är barnet som ser och vågar säga det!"

Min allra skojigaste och gladaste E, som har en humor som sänd från himlen, alltid ett leende och skratt till övers och aldrig är för upptagen för att tänka på andra och ge av sig själv, skriver:

"du var sååååå bra på tv..Släng dig i väggen Helena Bergström!! Ska kalla dig Snyggkerstin från och med nu. Vi får vara stolta över våran lilla Kerstin med det stora civilkuraget. "

Jag pöser av stolthet och avgudar mina fina vänner. Ni är de allra vackraste skatter man kan önska sig.



Godnatt farbror doktorn, sov så sött!



S, krya på dig. Tänker massor på dig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, nu blev jag både glad och ledsen. Ledsen, då jag liksom du är en mamma i Falköping, som vill att ambulansen skall komma den natt mina barn kan komma att behöva den, och glad, för att det finns så fina, modiga människor som du i vår lilla stad, som vågar stå upp och säga sanningen, även om den är obekväm. Jag hittade dig genom Croonas blogg.

Kram från en mamma till en annan

Glitter och Marsipan sa...

Hej Kerstin.
Å,har inte fått igång länken,bara sett dej på stillbilden.Får prata med sonen i morgon.
Du är ju bara super duper,Kerstin,som vågar stå för det som är viktigt.Sträck på dej.
Jag är inte så haj på datorer,kan bara det vardagliga.Men jag har en son som har koll på allt inom data,så han har gjort både headern och blogglovin.Vad skulle man göra utan sina barn....
Må så gott
kram kram Anette